המנהיגים נחתו בסינגפור לקראת הפסגה

מוטי סבן No Comments on המנהיגים נחתו בסינגפור לקראת הפסגה

העולם מביט בדריכות לקראת מפגש הפסגה ההיסטורי בין האוייבים הגדולים בעת האחרונה | האם דונלאד טראמפ יצליח היכן שכולם כשלו? והאם קים באמת מעוניין לשינויים היסטורים במדינתו המבודדת? | השלב הראשון כבר קרה, שני המנהיגים הגיעו לסינגפור | הפגישה בינהם ביום שלישי לפנות בוקר שעון ישראל

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ נחת היום (ראשון) לפני זמן קצר בבסיס חיל האוויר האמריקני בסינגפור, טראמפ שהמריא היישר מפסגת ה-G7 בקנדה, טס כעשרים שעות עד לייעדו, נשיא ארה"ב אף הקדים את יציאתו מהפסגה העולמית.

ברדתו מהמטוס נופף נשיא ארה"ב לשלום לכתבים ואנשי הממשל שקיבלו את פניו בשדה התעופה ובפנים חתומות וללא הצהרה לתקשורת, נכנס ללימוזינה המשוריינת שעושה דרכה אל בית המלון, שם ינהל את הפסגה עם צוותו המורחב שהגיע, עד לפגישה עם קים ג'ונג און ביום שלישי לפנות בוקר שעון ישראל.

לעומתו שליט צפון קוריאה הדיקקטטור קים ג'ונג און, המריא מוקדם יותר היום (ראשון) מפיוניאנג בטיסה נדירה (השליט כידוע לא חובב טיסות מחשש להתנקשות) עם מטוס של חברת "אייר צ'יינה" המטוס נחת בשדה התעופה "צ'נגי" המרכזי של סינגפור.

מייד לאחר נחיתתו נועד לפגישה מורחבת עם נשיא סינגפור לי שיאן לונג, קים הביא איתו בכמה טיסות בכירים רבים בהנהגה שלו שהיו איתו בזמן הפסגה (אולי הוא חושש מהפיכה שלטונית בזמן שהוא איננו?) כמו עוזרו הקרוב והבכיר של קים, קים צ'נג סון רמטכ"ל צבר צפון קוריאה ועוד רבים.

רמת האבטחה במדינה בשיא, שוטרים וחיילים אמריקנים וסינגפורים משוטטים כל העת סביב המקום המאובטח, מצלמות וחיישני מעקב הותקנו בכל האזור מחשש לחדירה של בלתי מורשים, המרחב האווירי נסגר לתנועה. ולכל פמליה הגיעה משלחת שפים להכנת האוכל מחשש להרעלה.

חשוב לציין כי אומנם העולם נרגש למראה התמונות ההיסטוריות ובצדק רב, קים עדיין לא הביע נכונות לפירוק מלא מנשק גרעיני, אך הרודן הצעיר אינו מוכן להמשיך כנראה עם הסנקציות החריפות על שלטונו ומוכן לשלם מחיר של פיקוח על מדינתו עבור יציאה לכלכלה עשירה ומתקדמת.

נשיא ארה"ב מגיע נחוש מתמיד ללכת להסכם אמיתי, בעבר כבר ניסה אביו של הרודן להגיע להסכם והוא שיקר את ביל קלינטון. הפעם אומר טראמפ כי "הוא תוך דקה יידע אם קים רציני או לא" ואם קים לא רציני מספיק אעזוב את החדר ואבטל את הפגישה, זאת ההזדמנות היחידה של הרודן.

בכירים אמריקנים כבר הודיעו שהם לא מתרשמים מפיצוץ אתר ניסויי הגרעין בצפון קוריאה לפני שבועייםף מדובר בהצגה לטלוויזיה הם אומרים. נראה שהאמריקנים הולכים רק לראת הסכם רציני ומחייב ולא כמו בפעמים הקודמות, יש לזכור שהאמריקנים לא הסירו ולו סנקציה אחת מעל צפון קוריאה כל עוד אין תהליך רציני.

קים יודע את הכל, אחרי ביטול הפגישה הוא התחנן לארה"ב כי טראמפ אכן יחזור בו ויגיע לפגישה, רק שטראמפ ראה שקים אכן רציני הסכים לקיומה. הסיכויים אחרי כל המא ומתן המקדים בנוגע לפסגה ההיסטורית מראים כי קים אכן מעוניין לעשות שינויים דרמטיים והיסטורים בצפון קוריאה.



0 תגובות